Tijd om te reizen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Guus Kuyper - WaarBenJij.nu Tijd om te reizen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Guus Kuyper - WaarBenJij.nu

Tijd om te reizen

Blijf op de hoogte en volg Guus

10 April 2018 | Australië, Brisbane

Na 3.5 maand gewerkt te hebben is het eindelijk weer tijd om te reizen. De eerste bestemming is Nieuw Zeeland. Aangekomen in Christchurch zie ik Mike weer na 2 weken. De eersts 2 nachten in een hostel geslapen en ondertussen een auto gehuurd om mee verder te reizen. Mike had een Nederlands meisje ontmoet en we gingen daar mee verder reizen, omdat zei een campervan had, dus na de 2 nachten in Christchurch gingen we op pad met haar. 2 dagen met haar op pad geweest te zijn hadden we besloten om toch zonder haar verder te reizen. Dus toen afscheid genomen en verder gegaan. We gingen naar Dunedin dat is een super leuke stad. We zjn bij de catlins forest park geweest. Milfert sound was echt het mooiste van Nieuw Zeeland. Daarna zijn we bij Queenstown geweest daar kon je met een kabelbaan omhoog, maar wij hebben helemaal naar boven gelopen een heel mooi uitzicht! Na Queenstown zijn we naar Wanaka gegaan en vanuit daar een hike gedaan genaamd roy speak. Een zware hike van in totaal 5 a 6 uur, maar dat was het waard! Vanuit daar naar lake pukaki en mount cook en lake tekapo was echt super gaaf! Daarna zijn we weer richting Christchurch gegaan en toen zat het na 3 weken het al weer op voor mij het was echt een hele mooie ervaring en ik heb heel veel mooie dingen gezien. We hebben in ongeveer 3 weken 3300 km reden. Mike blijft nog anderhalve maand in Nieuw Zeeland. Mijn volgende plan om terug naar Cairns te gaan en vanuit daar de oostkust tot Brisbane te doen met de bus, maar ik moest 2 weken wachten in Cairns tot dat ik 2 activiteiten kon doen Whitsundays en fraser island. Ik heb in die 2 weken gewerkt in een hostel voor accomodatie. Na twee weken de bus gepakt richting Townsville, maar onder stuurde ze de bus terug naar cairns, omdat de wegen onder water stond en niet verder mochten. Ik ben toen gestopt in innesfail waar ik gewerkt heb en ik ben daar een paar dagen geweest om een nieuwe plan te maken. Ik heb door het weer Whitsundays niet kunnen doen helaas. Naar een paar dagen ben ik terug naar cairns gegaan om daar pasen te vieren met vrienden vanuit innisfail. Na pasen ben ik naar Brisbane gevlogen, omdat het anders lang duurt om met de bus in Brisbane te komen. Ik ben 3 dagen in Brisbane gebleven en ik ben naar de Australian zoo geweest en de bios. Na de 3 dagen ben ik naar noosa gegaan om vanuit daar naar fraser island te gaan. Het weekend op fraser island geweest! Wat was dat een super leuke ervaring veel mooie dingen gezien zoals lake mckenzie, eli creek, indian head. Na fraser terug gegaan naar noosa om daar de nacht door te brengen. De volgende dag naar Brisbane terug gegaan en blijf daar 4 dagen en dan vlieg ik naar Sydney en dan zie ik Mike weer.

• 10 April 2018 - 09:19

Hans Kuyper:

Guus,

Wat een verhaal. Mooi dat je het opschrijft. Wat een bijzondere tijd in je leven maak je hier mee. Misschien geeft het je ook de informatie om verder te gaan als je thuis bent. Dit blijft je leven volgen. Super trots dat je dit doet.